3 grudnia 2017

Prezentownik 2017

Jak tam? Polowanie na świąteczne prezenty już rozpoczęte? Jeśli rozglądacie się za upominkami albo intensywnie myślicie, o co w tym roku poprosić swojego Mikołaja (nie będę ściemniać, jest to główny powód, dla którego sama przeglądam prezentowe propozycje), to przybywam na pomoc z moim subiektywnym prezentownikiem. Udanych łowów!

Christmas gift ideas 2017


COŚ DLA WIECZNEGO DZIECKA
For your inner child
  1. plantozaur z oplątwą (u mnie w wersji złotej i rozmiarze XL)
  2. kosmicznie świąteczny sweter Medicine - są damskie, męskie, dziecięce i dla piesków (20 zł z każdego sweterka dziecięcego trafia do Funacji "Uśmiech Dziecka", a 20 zł z każdego psiego sweterka - do Schroniska "Psi Raj" w Pasłęku)
  3. robot do orzechów SUCK UK (u mnie mieszka jego kuzyn)
  4. Instax Minion - portasy można zdjąć, jeśli sytuacja wymaga bardziej prawilnego aparatu ;)
  5. minionkowe wkłady do Instaxa - pasują też do zwykłych instaksów (Banana!)
  6. plakat z Colargolem

COŚ W DUCHU GIRL POWER
Girl power!
  1. ciałopozytywna apaszka KOPI
  2. pierścionek cycuszki Anna Ławska - są też biuściaste kolczyki, naszyjnik i broszka
  3. twarzowe kolczyki KOPI
  4. koszulka Equal Momu Warsaw - koniecznie sprawdźcie też inne wzory!
  5. koszula z haftem Lucky Shirt - dziewczyny haftują golaski na koszulach vintage
  6. koszulka Liberté Janina Warsaw - zamówiłam u mojego Mikołaja w wersji szarej :)
  7. Opowieści na dobranoc dla młodych buntowniczek - jako trochę starsza buntowniczka też zamierzam ją sobie sprawić

COŚ DO LEŻENIA I PACHNIENIA
Beauty
  1. balsam do ust EOS
  2. olejek ratunkowy na noc Alba 1913 - moje najnowsze odkrycie; wygładza nawet skórę nosorożca (nie jest najtańszy, ale bardzo  wydajny)
  3. maseczka do twarzy Chic Chiq w bambusowym pudełku - w ogóle jeśli lubicie naturalne kosmetyki z prostym składem, to polecam SkladProsty.pl
  4. mydło zimowe Yope
  5. śliwkowy balsam w sztyfcie Ministerstwo Dobrego Mydła - słyszałam o nim duuużo dobrego
  6. Krasnoludzki krem do twarzy i do d... - jestem fanką nazw i opisów kosmetyków Soap Szop; dziewczyny nic nie przesadzają, kiedy piszą, że są "vegan, nerdy and awesome"
  7. świeca Candly & Co. - nie przepadam za świecami zapachowymi, ale te brałabym dla samych napisów

COŚ DLA CHWASTOLUBA
For plant-lovers
  1. plecak z zasłony Maruna - albo inne ubrania i akcesoria szyte z materiałów z odzysku, np. woreczki na zakupy z firanek (sama mam i używam)
  2. wazonik Chwasty Pan tu nie stał 
  3. woreczki na zakupy Naturofaktura - w nowym roku powiedz NIE foliówkom!
  4. broszka Roślinne Porady x Animal Kingdom - niezapominajka, cebula, pomidor i inne polskie rośliny w wersji srebrnej i złotej (każda w zielonym woreczku i z nasionkami)
  5. Kuchnia roślinna dla każdego Eryka Wałkowicza - albo np. Nowa Jadłonomia Marty Dymek
  6. warzywne skarpetki Medicine - brokuły się wyprzedały przed publikacją posta, ale muchomory i ogórki równie zacne

COŚ DLA ZMARŹLUCHA
Keep warm!
  1. ręcznie robiona czapka z wełny merynosowej Dobrze
  2. kaszmirowy sweter H&M - upolowałam podobny w ciucholandzie; to najmilsza rzecz w mojej szafie
  3. kaszmirowy szalik H&M
  4. butelka termiczna Wink - trzyma ciepło ok. 12 godzin (sprawdziłam), a zimno ponoć do 24
  5. kubek termiczny Duka Vacuum - opiewam go od zeszłej zimy: zgrabny, szczelny i trzyma ciepło ok. 7 godzin (w sklepach stacjonarnych jest większy wybór kolorów i pojemności)
  6. śniegowce Emu Australia - najcieplejsze buty na świecie
  7. koc H&M Home - do bycia burritem ;)

COŚ DLA MIESZCZUCHA
Commuter's essentials
  1. torba z mózgiem Pan tu nie stał - ma dwie pary uszu: krótsze i dłuższe, co uważam za genialny wynalazek
  2. brelok na Klucz od kabiny Pan tu nie stał - Dom turysty też spoko
  3. kalendarz stworzony przez Radzkę z ilustracjami Eleny Ciupriny - w tej samej cenie do kupienia również pakiet: kalendarz + książka 
  4. maska antysmogowa Respro - ja mam model Techno
  5. przeciwdeszczowy pokrowiec na siodełko rowerowe Bike Belle - nieraz uratował mi tyłek
  6. torba rowerowa Bike Belle

***

Uff... I to by było na tyle! Jeśli komuś mało, to odsyłam do mojego zeszłorocznego prezentownika - sprawdziłam i większość rzeczy jest nadal dostępnych. A jeśli szukacie inspiracji typowo książkowych, zajrzyjcie do działu #RyfkaCzyta - polecałam w nim same fajne pozycje :)

5 listopada 2017

Ciastko, karmel, czekolada!

Dzisiaj stylówka o roboczym tytule "Jestę batonę!".

Czekoladę imituje sweter polskiej marki Mia Vertone, która tworzy ręcznie robione dzianiny ekologiczne (z włóczek z recyklingu - bardzo w duchu zero waste!) oraz wegańskie (z lnu i bawełny). Zamówienia można personalizować do woli, z czego skwapliwie skorzystałam, bo model, którego splot najbardziej mi się spodobał, był dość kusy, a ja programowo nie wpuszczam do szafy swetrów, które nie chronią nerek i gardła jednocześnie. Po wydłużeniu i dodzierganiu pod samą szyję powstał sprężysty ciepluch, który jest w 100% Ryfka-friendly.

W roli karmelu obsadziłam kolejnego świeżaka w mojej kolekcji, czyli płaszcz marki A2. W ciągu ostatnich kilku lat zminimalizowałam liczbę ciepłych okryć wierzchnich do trzech sztuk (z czego w zasadzie noszę dwie) i wcale nie czułam, żeby czegokolwiek w moim życiu brakowało, dopóki w zeszłym tygodniu nie zobaczyłam tego płaszcza. Idealny fason (prosty, luźny, z obniżoną linią ramion), idealny kolor (karmelowy!) i idealny skład (80% wełny). No zupełnie jakby Agnieszka z A2 czytała mi w myślach. W komplecie był jeszcze pasek, jednak ten związek raczej nie ma przyszłości, bo ja z całych sił hołduję zasadzie "Uwolnić brzuch!"

Natomiast w roli ciastka występuję ja i myślę, że nie ma co dalej drążyć tematu.

PS
Ach, no i jeszcze torebka. Zamówiłam ją w kwietniu z okazji wesela znajomych, ale niestety, nie dotarła na czas. W oczekiwaniu, aż ktoś znowu zaprosi nas na wesele (albo inną imprezę, na której nie wypada pokazać się z plecakiem), postanowiłam ją trochę przewietrzyć. Dziwnie się czuję z takim maleństwem (kubek termiczny nie wejdzie - to największy ból), ale muszę przyznać, że to fajne uczucie nie nosić ze sobą całego dobytku.

Chocolate & caramel
Chocolate & caramel
Chocolate & caramel
Chocolate & caramel
Chocolate & caramel

Chocolate & caramel
sweter - Mia Vertone (prezent)
płaszcz - A2 (prezent) - jest też w wersji czarnej i szarej; po zapisaniu się do newslettera rabat -15%
dżinsy - Lee (model Scarlett - planuję kupić kolejne, tym razem z wyższym stanem)
torebka - Jonn Fish / Bonami.pl
buty - Ecco